Ekonomi

Genç Startuplar Burada: Hedef Kitlenizi Genişletmek İçin 11 Sosyal Medya Taktiği

Girişimcilik ekosistemine merhaba diyen bir girişiminiz varsa hedef kitlenizi genişletmek için bu sosyal medya taktiklerine ihtiyacınız olacak!

1. Hedef kitlenizi doğru ve detaylı bir şekilde belirleyerek yola çıkın!

Sosyal medya ve dijital pazarlamada dikkat etmeniz gereken ilk konu kitle analizidir. Sunduğunuz işlerin veya hizmetlerin potansiyel kitlesinin yaş grubu, ilgi alanları, konuşulan dil, bölge gibi özellikleri reklam stratejiniz hakkında size bilgi verecektir.

Bu sayede sosyal medyadaki kitlenizi doğru yönde geliştirme şansı bulabilirsiniz. Nicelikten çok kaliteye öncelik vermek, işletmenizi bir sonraki seviyeye taşımanıza yardımcı olabilir. Girişiminizle ilgilenmeyen 1 milyon takipçi mi yoksa sunduğunuz işle doğrudan ilgilenen 10 bin takipçi mi?

2. Her alanda var olmak değerlidir…

LinkedIn, Instagram, Facebook, Twitter ve diğerleri… Her sosyal platformda varlığınız hem SEO açısından, hem şirket bilinirliği açısından hem de herkese ulaşma açısından değerlidir. Tüm platformları etkin bir şekilde kullanma gücünüz olmasa da her platformda bir kurumsal sayfanızın olması değerlidir.

3. Sponsorlu Reklamlar

Girişiminizin sunduğu içgörüler ne kadar işlevsel veya yararlı olursa olsun, insanların bunu bilmesini sağlamak için bir reklam bütçesine sahip olmak pratik bir kuraldır. Sponsorlu reklamlar da bir zorunluluktur.

Sosyal medya platformlarında yer alan fiyatlandırılmış reklamlar, hedef kitlenizi doğru analiz ederek hedef kitlenizin sizden haberdar olmasına yardımcı olacaktır.

4. Etkileyici pazarlama!

Influencer pazarlama çalışmalarının ne kadar başarılı olduğunu kimse bilmiyor ve ünlü isimler bir paylaşım için bile milyonlarca dolar kazanıyor. Elbette influencer pazarlamanın da belli incelikleri var.

Sektörünüzü, hedef kitlenizi ve rakiplerinizi doğru analiz ederek hedef kitlenize uygun takipçilere sahip influencer’ları seçmek, gerçek paylaşımlar hazırlamak ve etkili bir sosyal medya paylaşım planı oluşturmak hedef kitlenizi genişletmenize yardımcı olacaktır.

5. Hashtag kullanımı

Sosyal medya paylaşımlarınızda anahtar kelimelere yer vererek hashtag kullanmanız hedef kitlenizin tek tuşla size ulaşmasını kolaylaştıracaktır. Instagram, Twitter, LinkedIn gibi birçok platform bu hashtag’lerin etkin bir şekilde kullanılmasını mümkün kılmaktadır. Hem zaman hem de emek açısından sizi yormayacak hashtag kullanımı işletmenizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacaktır.

6. Bilgilendirici içerik paylaşmak

Sosyal medya denilince akla ilk gelen güzel görseller paylaşmaktır. Ancak, yeni girişiminizin reklamını yapan tek paylaşım formu bu değildir. Hedef kitlenize yeni sektörel bilgiler sunmak, yaptığınız iş veya sunduğunuz hizmetlerle ilgili küçük bilgileri paylaşmak, hedef kitlenizi genişletmenize ve daha fazla kişiye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

7. Tasarım konusuna dikkat etmek

Sosyal medyada görselliğin önemini kimse inkar edemez. Elbette gönderilerinizin tasarımı hedef kitlenizin estetik anlayışına uygun ve ilgi çekici olmalıdır. Bu konuya dikkat etmeniz, hedef kitlenizin genişleme süresini oldukça kısaltabilir. Bu alanda profesyonel tasarımcılarla çalışmak işinizi büyütmenize de yardımcı olacaktır.

8. Etkileşim odaklı gönderiler

Sosyal medya platformlarında öne çıkmak için etkileşime sahip olmak büyük değer taşır. Bu sayede paylaşımlarınızın ulaştığı kitle genişler ve sosyal medya algoritmaları sizi faydalı olarak tanımlar.

Paylaşımlarınızda etkileşim odaklı içeriklere yer vermek, hedef kitlenize sorular sormak ya da onları size soru sormaya yönlendirmek hedef kitlenizi büyütmek için faydalı bir adım olacaktır.

9. Gerçek deneyimler ekleyin

İnsanlar gerçek kullanıcıların deneyimlerine büyük saygı duyarlar, aslında bu yorumlar hedef kitlenizin deneyimleri hakkında fikir verecektir. Müşterilerinizin gerçek görüşlerine sosyal medya hesaplarınızda yer vermeniz hedef kitlenizi genişletmenize yardımcı olacaktır.

10. Sosyal medya hesaplarınızdan çekiliş vb. etkinlikler düzenlemek

Son dönemde aşina olduğumuz konulardan biri de sosyal medya çekilişleri. Dağıtacağınız ödül fiziki bir çalışma veya hizmet olabileceği gibi eğitim, seminer gibi bilgilendirici şeyler de olabilir.

Düzenleyeceğiniz etkinliklerde dikkat etmeniz gereken başlıca konular; Hedef kitlenizden 5 kişiyi etiketleyip parmak uçlarında 3 kez zıplamalarını istemek gibi zorlayıcı taleplerde bulunmamak, çekilişinizi çeşitli kanallardan duyurmak ve geniş bir kitleye ulaşmak için bahisler yapılacaktır.

11. A/B testi

Sosyal medyanın analitik tarafı, verileri analiz etmenize ve en etkili prosedürü bulmanıza yardımcı olacak özelliklere sahiptir. Gönderilerinizin görüntülenme, etkileşim ve takipçi sayısı ölçülebilir.

Yapacağınız farklı paylaşımların dönüşüm oranlarını incelediğinizde hangi paylaşımların daha çok beğenildiğini ve daha fazla kişiye ulaştığını gözlemleyebilir, bu sayede sonraki paylaşımlarınızı daha etkili bir şekilde tasarlayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort